Sunday 18 November 2012

Slip Disk

Petikan berikut datang dari Group Email sekadar perkongsian ...




As-salam & Salam Sejahtera...

Saya mohon jasa baik tuan/puan untuk memberi info dimana terdpt pusat rawatan untuk mereka yg mengidap penyakit Slip Disc (tulang belakang problem)...saya ingin membantu adik ipar saya yg telah setahun tidak bekerja kerana mengidap penyakit ni....

-kasturi3b@yahoo.com-



Benar slip disc sebenarnya kebanyakan pesakit bertambah parah kalau diurut..kerana tukang urut kebanyakan menggunakan 'seluruh kekuatan tenaga lelaki atau perempuan yg ada ' untuk menekan urat atau tulang yg dkatakan tergelincir itu..adoii!! ibu saya juga melarang anak2 dara yg belum berkahwin amal berurut..sebab katanya 'apa yang nak diurut,peranakan belum jatuh lagi sbb belum beranak...'

saya musykil,adakah mangsa pernah diurut..?kerana sakit slip disc sampai setahun.. lama tuh..?
saya pernah kena slip disc,Ya rabbi,sakit betul,x leh nak buat apa ...doktor pakar bagi saya ubat tahan sakit(arcoxia) saja,dia cakap tunggu sebulan...saya bengang waktu tu sebab fikir doktor tu buta ke apa?? ubat tahan sakit jer?... saya balik dengan kesakitan dan tangisan...suami saya sapu minyak ( kerap) tanpa tekanan urutan(pressing massage),gosok saja.cuba try minyak jeslin atau minyak MTM (minyak tradisional melayu) dari kedah. Sebulan dah Ok tapi kena berhati2 bila lakukan kerja membongkok dan jangan bangun dari kedudukan duduk spt bersila ,bertinggung secara cepat/laju.
semuga dapat membantu.



Masalah slip disc perlukan rawatan yg agak rapi dn perlukan fisioterapi, cuba le jumpa dgn Dr Thiaga, no tfon 0123185916, rumah dia di sg long, cuba cal dan buat appointment. Terima kasih wasalam



saya dikesan mengalami slip disk, awal tahun lepas,
apabila kaki kiri menjadi kebas dan mula sakit-sakit,
sakitnya..terpaksa sembahyang duduk dan tidak berupaya untuk naik ketingkat atas.

disahkan apabila x-ray..memang jelas kelihatan...
menjalani terapi di hospital kerajaan..hospital temerloh..
mungkin fisitoherapy yang merawat saya tu..
mahir dan menjalankan dengan baik sekali..rawatan menggunakan
hot pad - setengah jam, diikuti tekanan pada disk secara beransur2 dan
teraphy elektrik...rawatan berlangsung selapa 4 bulan..
Alhamdulillah selepas itu boleh memandu sendiri..boleh sembahyang secara biasa.

Nasihat saya.
1. .elakkan dari berurut tradisional..dikhuatiri disk akan tergeincir/terkeluar dari
pelapik tulang belakang..jika teruk ..pembedahan untuk memotong disk yang menekan
saraf tunjang
2. amalkan cara duduk dan berehat yang betul
3.kurangkan aktiviti senaman yang lasak..termasuk sex...hu hu hu
4. bila duduk rehat waktu malam..lapik dengan bantal panas..beli kat kedai aje..
kat GM plaza dalam10rm aje..

ingat..
slip disk yang tidak dirawat atau salah rawatan...akan menekan saraf tunjang dan boleh mengakibatkan lumpuh.

tkasih

hu hu hu dahlah duda lumpuh pulak.....

-          kamalzaman@gmail.com-



Saya adalah penghidap slip dics dh 6 thn saya alaminya. Mmg takde ubat ttp blh kurangkan sakitnya. Cuba try pergi ceragem dan cuba dptkan treatment di sana sbb saya dulu pergi berurut pun masih sakit tapi bila buat diceragem alhamdulillah dari sembahyang x blh rukuk terus blh rukuk. Saya x blh buat traction di fisioterapi kerana kalau buat tu lagi sakit. Cuma nasihat saya, kalau dh ok kena berpantang mkn dan gerakan kalau x sakitnya dtg balik.




Salam Sahabat cuba ikhtiar di alamat tersebut... 

No 51C, Jalan F,
Kampung Pandan dalam,
Ampang, Selangor.(017-328 9840)





Cuba try .. Pak Su Mat Padang Siam Tanah Merah Kelantan..hari jumaat Dan sabtu dia off ..khamis 1/2 day sebab dia balik ka Siam ..alamat detail saya tak ada Cuba2 try tanya sahabat2 SIm dari kelantan @ tanah merah ..depa tentu lebih tau secara detail lagi tapi apa yg saya ingat2 lupa utk ka sana .. Lepas trafik lite supermarket pantai timur belok ke lorong tepi pencawang tnb.... Tanya la org lepas tu..



Salam,
Abang ipar dan anak saudara saya kena slip disc dan sedang dirawat mengguna kaedah chiropractic. Kesannya nampak positif.

Setiap penyakit ada ubatnya kecuali maut.Cubalah. Taklah mahal sangat rawatan dia.



As Salam 
Cuba perubatan otopedik   Akupuntur , Tulang Belakang, patah Tulang dll, 

 Kedai ubat hwa nam,
52 jln chengal, taman Batu Pahat ,
830000 Batu Pahat, Johor.
07-434 1370

Saya selalu berubat slip disk saya di sini, 




Di Pasir Puteh, Kelantan ada Dr. Kamal dan di Kg. Laut ada Mak Su Rah. 0193773055




Cuba di hukm.ramai pakar2 disana.buat appointment dan sabar dengan karenah tempat orang ramai. tapi once you ada appoint dah mudah utk follow up.



Saya juga bary terkena slip disc.. X blh nak angkat berat lebih dr 2kgs pun... InsyaAllah akan pulih jika melakukan beberapa rawatan alternatif seperti chiropractic dn acupulture.. Try la, sy cuma 2 kali melakukan 2 rawatan diatas sudah tidak sakit lagi....




Di PCB... Boleh cuba...0179130627 cgu Mat Johan 



...rawatan slip disc adalah di hospital. Dokter akan xray dan lihat kedudukan dan tulang belakang sampai ke tulang punggung tu. Lepas tu baru tahu tulang yang mana satu dah terkeluar atau senget kedudukanya untuk dirawat..... thanks.



Hubungi ust nie. Dia boleh ajarkan yg "mahram" saja cara2 atau teknik2 membetulkan slip disk.

Ust Rehat 0192287811



Salam,

Anda tinggal di mana? Boleh cuba cari Great Life Physio 0173985214( Pn Fazilah)
rujuk dengan belaiu di mana cawangan yg terdekat dengan anda. InsyaAllah beliau dapat membantu.
Beliau merupakan tuan punya Great Life Physio. Jangan risau tentang bayaran, beliau
boleh bawa berbincang.





cuba 2 tempat ini, 1. cik gu rokiah, keluarga macik magik no tel: 0163613915 dan boleh telefon Pak din di Sungai Pencala, no tel:0192637674




Salam semua

Just to share pasal slip disc ni. Suami saya menghidapi slip disc pada tahun 2009.penyakit ni memang merbahaya.sebab disc yg terkeluar akan menekan saraf kita dan boleh cause lumpuh. Macam2 kami cuba. Memula p ancupanture, pastu try p hospital tung shin . P pakar kpj sampai 2 spital.kpj damansara, dia buat mri pastu soh proceed ngan fisio.....pastu kami gi kpj kajang, doktor suggest operation, masukkan titanium..tapi dia tak garenti boleh 100 persen cure....so kami pikir...dat was the last option....kalu sepital kerajaan dia akan soh buat fisio...cara ni lambat....nak di jadikan cerita.....ada hamba allah bagi cadangan p jumpa wak din di sejamgkang batu 8.....dan alhamdulillah, dengan izin allah penyakit tu hilang....dia guna cara "sangkal potong" ni kalau jawa2 taulah terms ni...ada gak saya rujuk dengan golongan ilmuan agama berkenaan hal ini....dia kata, selagi kita percaya allah yg menyembuhkan..selagi itu perbuatan kita tidak menyalahi agama...wallahualam....kita berusaha yang terbaik....trylah jumpa waktu....just to share



salam..

boleh mendapatkan rawatan untuk slip disc di pajam.. ni no hp pusat rawatan ni..012-7002138.. in shaa ALLAH..
ustaz ni juga merupakan seorang doktor pakar... 
sila berhubung terus.. 




Assalamualaikum,

Saya juga mengalami masalah tulang belakang, selepas buat MRI tiga tahun lepas, pakar radiologis mengesahkan saya mengalami masalah "Degenerative Disc Desease (DDD)" di Lumbar 4 dan 5 (tulang belakang bahagian bawah). Doktor pakar dari hospital kerajaan dan swasta di Ampang mengesyorkan saya buat pembedahan, tapi masalah saya tidak serius. Bila saya jumpa doktor pakar di satu lagi hospital swasta, beliau tidak menggalakan saya buat pembedahan kerana masalah saya tidak teruk. Dia cuma suruh saya buat senaman rengan, duduk dengan cara yang betul,  jangan duduk bersila dan jangan pergi berurut.

Disamping itu saya juga melakukan terapi dirumah dengan menggunakan alat yang dipanggil "inversion table", Alhamdulillah alat ini banyak membantu saya mengurangkan rasa sakit. Selain dari alat ini, saya juga mengenakan "back support for heavy lift" dipinggang bila saya perlu berdiri lama dirumah (seperti memasak / mengemas rumah).

Kesan yang dialami dari masalah tulang belakang ini adalah bila berdiri atau berjalan terlalu lama, pinggul akan merasa sangat sengal, pinggang akan merasa sakit dan kaki merasa lenguh. Disamping itu bila buat kerja rutin dirumah, badan jadi cepat penat, kena kerap berehat menyebabkan kerja menjadi terlalu lama.

Saya pernah pergi berurut tetapi rawatan ini tidak membantu saya. Doktor saya disini (Fort Wayne, Indiana, USA) memberitahu saya, masalah tulang belakang saya ini tidak boleh sembuh melainkan dengan menjalani pembedahan (ini merupakan langkah terakhir, jika terpaksa buat). Dia menasihati saya supaya sentiasa berjaga-jaga supaya masalah saya tidak menjadi lebih teruk.

Doa dari saya semoga adik ipar saudara/saudari menemui cara rawatan yang sesuai yang dapat mengatasi masalah sakit tulang belakangnya, InsyaAllah.

Salam dari Fort Wayne, Indiana.



Asalamualaikum,
Saya adalah salah seorang pesakit slip disc.Betul penyakit ni memang tak bolih sembuh sepenuhnya.Kita cuma boleh mengurangkan sakitnya.Sekarang ni saya masih mengikuti terapi di HSC Cheras.Specialist untuk sakit belakang.Alhamdulilah setelah 23 kali berulang sekarang ni sakit berkurangan.
Satu lagi cara trdisional boleh cuba di JB dekat kampung Engku Mohsin.Dia ni tabib Cina memang ramai orang pergi jumpa dia.Bayaranya pun murah sekali jumpa cuma sekitar RM10 sahaja.Tapi kena datang awal sebab ramai sangat orang.Buka cuma hari biasa Isnin hinga Jumaat awal pagi hinga jam lebih kuran 12 tengah hari.Dia ni dulu ada masuk TV pasal perubatan tradisional.

Dulu saya sendiri pun berjumpa dengan dia kalau berasa sakit.Tapi sekarang di sebabkan saya tidak tinggal di JB lagi saya tak pergi jumpa dia.
Boleh lah cuba berjumpa dengan dia untuk perubatan.



Salam,


just nak share pasal slip disc ni... kawan syaz ada back pain and slipped disc ni..sampai ada doktor suruh buat operation...dia tak mahu sebab time tu lagi beberapa bulan lagi nak kawen...so dia buat... dia just buat common physiotherapy sessions..n balik umah kena pakai bengkung yang keras sebab nak support tulang belakang dia... memang tak selesa langsung.. ulang alik hospital semua mahal jangan cakap lah sakit masih ada... lepas tu dia cuba chiropractic treatment (di suggest oleh kwn yang baru balik dari US)..Tapi mahal sekali buat RM195 n at least kena buat 44kali n lebih......mahal kan? So last solution dia try Premium Beautiful Corset, sebab PB ni ada FIR n di reka 70% kesihatan n 30 % kecantikkan...after pakai PB my frend ye sakit belakang n slip disc dah tak sakit, postur badan dia pun semakin improve, dia gak dah boleh drive balik, tak keras senang nak bawa solat tak mcm bengkung biasa yg keras, n mcm2 lagi lah dia ckp.. Lepas tu try pakai kat my mom, memang mama pun ckp ok sebab sakit belakang dia dah tak sakit..Try lah cuba PREMIUM BEAUTIFUL CERSET ni Kalau nak tahu lebih lanjut syaz boleh tolong just call me 012-2978242 ...kita hanya mencuba Allah yang mentukan kan :)  .

-syaz242@gmail.com-



Cuba contact Tuan Hj Musa b Che Salleh dari Batu Caves. memang saya yakin dgn pertolongan Allah. 013-3934476 atau 014-5038030. Terus hubungi kerana beliau memang sibuk. Pemeriksaan rawatan percuma, kos ubatan berpatutan sangat. Insyaallah.

-jamaliahmdsalleh@gmail.com-

44 comments:

  1. SALAM..SEPUPU SY KENA SLIP DISC..BERJALANPUN BONGKOK..TAKUT G HOSPITAL.BERUBAT CARA TRADISIONAL.BELAH BATIN DEKAT MUAR JOHOR(XDAPAT DETAIL ALAMATNYA) BOLEH BAIK 100%,,SY PUN HAIRAN,,SAMPAI SKRANG OK..KUASA ALLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam, en zaki othman, boleh tau muar kat mana?sbb sy pun dok area muar

      Delete
    2. Aslkm..boleh bagi info belah batin fimuar tu?017 777 3832

      Delete
    3. Boleh bg alamat dan no tpot tuan

      Delete
  2. Mmg sakit giler lah...sy buat injektion n rf
    Tp dua2 pun tk jd...kaki still kebas...semut2...sengal..lenguh..

    Dh 8 thun sy mngidap pnyakit ni.
    Ddkrg ni juz mkn ubat...kna tggu smpai bln 2...bru jmpa balik dok kat gh...dulu buat injektion n rf kat kpj...mahallah...so beralih ke gh...sape ada tips...sila2lh kongsi..
    Tank u..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keep on fisio. Sy pun penghidap slip disc lebih 10 tahun dah. Pernah berurut tapi makin worse. Injection n rf pun sudah bertahan 3bln je. Skrg continously buat fisioterapi.. beli mesin fisio sendiri tak mahal mana dlm rm450 cmtu. Biasa kalau rasa sakit, sy letak cold pad stgh jam n then mesin fiso tu stgh jam. Alhamdulillah cepat membaik n hilang rasa sakit. Still, posture n mechanical kene jaga. Take care 😊

      Delete
  3. As Salam..Takperlu berurut, makan ubat, takperlu disuntik, hanya rawat dari rumah, hanya selimut atau lapik tidur sahaja.. makcik saya salah seorang pesakit sleepdisk juga dan dah nampak perubahan positif setelah menggunakan rawatan semulajadi ini..Boleh contact saya di talian 010-9333205, SMS, Whatapps, Wechat, apa saja cara yang menyenangkan anda, Tq.

    ReplyDelete
  4. Tul tuu.. mkn ubat jaa txt saya..

    ReplyDelete
  5. Wazzap saya at 0194176025 remedy mudah dgn pill herba cuba dulu..seblum guna rawatan imaging n rawatan canggih mangiss...kdg tuu mudahh...sya dh kena 5x yng 2x last saya guna kaedah mudah..n elak bila saya nak terjadi laagi..

    ReplyDelete
  6. Saya baru je sembuh dari sakit slipped disc ni.. hampir 2 tahun menderita.. sakitnya hanya Allah je yg tahu.. pelbagai rawatan.. perubatan saya gunakan namun tidak berkesan.. Saya diperkenalkan oleh kawan mengenai stokin ajaib vken.. dah pakai 2 minggu sakit beransur2 hilang.. genap 3 minggu pengunaan.. sakit terua x
    de.. skrg boleh bersukan balik.. alhamdulillah.. nk taw info lanjut just whatsapp 0172332282

    ReplyDelete
  7. Tuan, tolong delete hak ni

    Di Pasir Puteh, Kelantan ada Dr. Kamal dan di Kg. Laut ada Mak Su Rah. 0193773055 BANYAK ORANG SALAH CALL NOMBOR SAYA DAN MINTA NAK CAKAP DGN MAKSU RAH... TAK SEMPAT NAK BTAU NO MAK SU DEPA DAH LETAK TELEFON... KESIAN PESAKIT...

    -guntur397@yahoo.com-

    ReplyDelete
  8. We are Owner and Operator a General Practice (GP) Clinic in Bandar Sungai Long, Bangi and Putrajaya (Presint Diplomatik - Klinik Pakar KASIH).

    We are looking for a dedicated Medical Officer Requirements at Bandar Sungai Long Clinic:-
    Lady doctor
    MBBS or equivalent from a recognized institution approved by Ministry of Health Malaysia
    Possess valid Annual Practicing Certificate
    Registered with Malaysia Medical Council
    Minimum 2 years working experience in Obstetric & Gynecology
    Attended an Obstetric Life Saving Skill
    Attended A Neonatal Resuscitation Program
    Working hours negotiable with minimum on-call
    Very attractive salary RM7,000 (starting)
    Kindly please send to recommend CV to: aznial@gmail.com

    Clinic information:-

    PUSAT RAWATAN SUNGAI LONG
    NO. 12 JALAN SL 1/13
    BANDAR SUNGAI LONG
    43000 KAJANG
    SELANGOR
    TEL / FAX: 03-90114833


    Regards
    Ir. Aznial Rahmat
    Director
    KASIH Group
    012 312 9264
    aznial@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Salam,kepada sesiapa yang mengalami slip disk, mintak tolong join group ni dalam fb..
    Dalam group ni kita boleh share tips2 dan berkongsi apa jua pengalaman yang melibatkan penyakit ini.
    At least ada yang memahami apa yg kita lalui.. link seperti berikut >>> https://www.facebook.com/groups/368531273356757/?fref=ts
    (ps: jangan takut, sy tak jual ubat)

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum, saya nak bertanya, ada sesiapa yang ada info untuk rawatan slip disk secara tradisional di sekitar baling, penang, parit buntar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di langgar Kedah.. Nama dia Tuan Haji Hashim.

      Delete
    2. Boleh bg no fon Tuan Haji tu tak

      Delete
    3. TN HJ HASHIM,KG ALOR RELA,LANGGAR,ALOR SETAR.TEL 0195233420.

      Delete
  11. Salam, ada info lokasi perubatan area melaka? Mak saya tulang blkg lari allingment sket , umur 67

    ReplyDelete
  12. Saya br kena slip disk ni L4 L5.. sakit sgt..smp sesak bnafas. Sy masih warded lg d Asc sg petani. Sy sdg fisio 2x sehari. Sy xpenah xcident or buat kja berat.tp waktu umo 12thn dlu sy ada jth motor trdudok trs.. doc kata myb lani br sakit.. sy mmg tkejut jg bila doc brief pnyakit ni sb xpnh dgr..sy mmg aktif sukan sekolah dlu cuma latety 2 3 yrs ni sy kurang xcercise.. nmun sy kna terima kna redha.. ujian dr Allah..myb ada hikmahNya..sy ada tbaca satu jns jenama cellmax ni..sblm ni mmg sy Dan suami minum sb sy darah tgi dn suami high cholesterol. So abg sy cdgkn mnm 2 sachet sehari pagi Dan mlm..in shaa ALLAH sy rs xbrapa sakit sb br sj mnm tp da 6 kotak..dgn izin ALLAH smga sy sembuh spt sediakala.

    ReplyDelete
  13. Saya br kena slip disk ni L4 L5.. sakit sgt..smp sesak bnafas. Sy masih warded lg d Asc sg petani. Sy sdg fisio 2x sehari. Sy xpenah xcident or buat kja berat.tp waktu umo 12thn dlu sy ada jth motor trdudok trs.. doc kata myb lani br sakit.. sy mmg tkejut jg bila doc brief pnyakit ni sb xpnh dgr..sy mmg aktif sukan sekolah dlu cuma latety 2 3 yrs ni sy kurang xcercise.. nmun sy kna terima kna redha.. ujian dr Allah..myb ada hikmahNya..sy ada tbaca satu jns jenama cellmax ni..sblm ni mmg sy Dan suami minum sb sy darah tgi dn suami high cholesterol. So abg sy cdgkn mnm 2 sachet sehari pagi Dan mlm..in shaa ALLAH sy rs xbrapa sakit sb br sj mnm tp da 6 kotak..dgn izin ALLAH smga sy sembuh spt sediakala.

    ReplyDelete
  14. Assalammualaikum ..

    Saya mengidapi slip disk .di L4 dan L5 sejak dari mac 2013 ...msih lagi sakit sekarang ni ..dr srh buat MRI kali ke 2 Mac next tahun depan...saya ade terdengar mengenai perubatan yang bolih memulihkan penyakit ini di Sg balang Muar ..ade sesiapa tahu mengenai perkara ini ..harap dapat kongsi bersama...namanay Mohd tahir ke ...saya kurang ...pasti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pon nk pergi .awak da senangke kalau awak nk Thu nt sy pg dulu baru sy bthu awak

      Delete
  15. KAMPUNG SERA BALING,PAK LANG 013-4815574,PERAWAT SLIPDISC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau di Alor Setar bole cuba dgn Tn Hj Hashim 019-5233420,Kg Alor Rela,Langgar.

      Delete
  16. Follow this link to join my WhatsApp group: https://chat.whatsapp.com/0MilF5ezK6R4oJzCv32C53

    MINYAK TRADISIONAL MALAYSIA
    (MINYAK SARAF NO.1 )

    Berasaskan minyak biji bunga matahari yang diadun dengan pelbagai jenis herba dan rempah ratus untuk mengubati pelbagai penyakit seperti:

    1. Kencing malam
    2. Buasir
    3. Mengecutkan pangkal rahim
    4. Meningkatkan tenaga batin
    5. Mencegah atau mengelakkan kekejangan otot
    6. Melegakan bayi kembung
    7. Melegakan senggugut
    8. Mengurangkan sakit kepala, sakit tumit, sakit belakang, tekanan darah tinggi, perut buncit, angin dalam badan
    9. Menghilangkan asthma, sakit gout, sakit dada, sakit lutut, sakit pinggang
    10. Mengubati penyakit lumpuh
    11. Barah kelawar
    12. Resdung

    Ciri-ciri MINYAK TRADISIONAL MELAYU
    1. Tidak berbau
    2. Tidak panas
    3. Kurang berminyak

    https://youtu.be/7erdo7FH72I

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum Dan selamat malam semua.. salam dari Bilik 570 wad Flora kpj Penang.. sy baru saja menjalani rawatan untuk slip disc secara suntikan epidural semalam.. disc sy burst di L3,L4,L5 dan L6 akibat impact dari tekanan benda berat.. tp selepas mrnjalani prosedur tersebut smlm sakit sy telah berkurangan namun sy menghadapi kesukaran untuk tidur kerana tidak selesa dan masih berasa sedikit sakit di bahagian yang di suntik..saya kena 9 suntikan lumbar epidural steroid injection smlm.. pertanyaan sy bagaimana postur atau cara tidur yang betul untuk pesakit slip disc ini.. dan sy telah pun buat prosedur suntikan adakah ianya berbaloi.. sy bimbang dan buntu.. harap kwn2 semua dpt beri penjelasan dan pendapat.. terima kasih

    ReplyDelete
  18. Mohon tanya ada tak tempat merawat slip disc di jb. Anak saya sakit teruk. Blh kongsi info

    ReplyDelete
  19. Sy pun bru buat mri smalam,dan ade bulged disc di L4,L5..skrg tgh mnderita sakit.nk duduk xboleh,diri lama xboleh,baring lama xboleh,sy pun nak blik kmpung utk buat rawatan alternatif di jalan bakariah muar.sebab kes jantung sy sebelum ni buat rawatan di sana,alhamdulillah ok..tmpt juga dpantau pjbat agama.0177291249(N) kalau ade yg nak tau details tempat leh pm sy.

    ReplyDelete
  20. Salam,saya nk tanya,ada tk sape2 yg tau tmpa utk berubat slipdisc di ipoh,perak

    ReplyDelete
  21. Jika anda mengalami slipdisc atau sendi dislocation dapat saja rawatan di cheras kuala lumpur ..samaade sakit baru atau lama EN KAMAL 016 6848809 ... insyaAllah cuma jaga pantang ...jgn angkat bearat dan duduk di kusyen lembut ..dan tiduk ditempat keras bukan tilam yg lembut selama 2 minggu

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum, boleh cuba ramai yg dh diubati oleh Ustaz ini untuk penyakit pelbagai termasuk Slip Dic
    017- 5683092

    ReplyDelete
  23. As-salam...ada sesiapa tahu rwatan slipped disc di melaka?

    ReplyDelete
  24. Assalam sy umur 29 bru smnggu dpt thu kna slip dics di L5 S1.. Dr dkt kpj suruh operate.. Tpi sy klau boleh nk elak operate dlu.. Tpi klau x operate tkt jdi mkin teruk je... Mcm mna ya pndapat semua??? Tido pun mngiring je...

    ReplyDelete
  25. sy umur 34.kena slip disc smpai setahun menderita.sy dah buat fisio dan suntikan rf kat nci tp xbjaya.pastu bt rf dan suntik laser kat kpj plak.pun xbjaya.last kwn suggest g bewell chroprctc kat bkt jalil.. bgus tmpt ni.dia rawat sy smpai dah tahap sy bleh g berlari.dlm 6× je g rwtn.tp silap sy hr tu blik kmpung perjalanan 8jam duk dlm kete.jd sakit dtg semula mcm awal2.skg stat rawat blik.kalau nk try chroprctic buat kt bewell.rating tinggi kt gogle

    ReplyDelete
  26. Assalammualaikum ...saya nak tnya rawatan apa yg boleh kurang kan sakit slip dics ...hampir 4 tahun dah mengalami sakit ni...semua aktiviti terbatas..hospital semua dah last skali jumpa doktor pakar tulang kat melaka..pon x de kesan lngsung makin sakit sampai sukar utk brjalan..harap dapat membantu..

    ReplyDelete
  27. Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, modal teroka, dll.. Atau adakah anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan atas sebarang sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, memberi pinjaman kepada perniagaan dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan iaitu kadar faedah 2%. jika Berminat? Hubungi kami hari ini di ( kaiserpeter536@gmail.com ) dan dapatkan pinjaman anda hari ini
    salam,
    Pasukan pelaburan Kaiser Peter

    ReplyDelete